Acești Termeni, așa cum pot fi modificați din când în când, se aplică utilizării aplicației Blue. Prin accesarea, navigarea și utilizarea aplicației Blue, luați la cunoștință și sunteți de acord că ați citit, înțeles și sunteți de acord cu Termenii de mai jos, care vor include și politica de confidențialitate.
Vă vom anunța prin e-mail sau printr-o notificare în aplicația Blue dacă facem o modificare semnificativă a acestor Termeni. Se va considera că ați acceptat o astfel de modificare dacă continuați să utilizați aplicația Blue.
1. DEFINIȚII
„Cont” – Fiecare utilizator trebuie să isi creeze și sa foloseasca un cont pentru a putea utiliza aplicația Blue si accesa serviciile Blue Technology.
„Rezervare” – Rezervare efectuata de un pasager pentru serviciile Blue Technology prin oricare dintre canalele noastre de rezervare.
„Șofer” – Un șofer care a finalizat înregistrarea pentru șoferi. Această definiție se va extinde la orice operator de flotă licențiat ai cărui angajați sau personal autorizat pot presta în mod legal servicii de transport prin utilizarea Contului.
„Drop Off” – Locația de sosire a pasagerului/pasagerilor indicată la solicitarea unei călătorii.
„Blue” – Blue Technology SRL o societate cu răspundere limitată, înregistrată în România (Număr de Înregistrare a Societății J40/7608/2023, al cărei sediu social este situat în București, Daniel Danielopolu 30-32, ONE Herastrau Office, România. Pe parcursul acestor Termeni, orice referire la termenii „noi” sau „nostru” va fi o referire la Blue.
„Serviciile Blue” – Serviciile pe care Blue le oferă, inclusiv furnizarea, utilizarea și întreținerea aplicației Blue, platforma, metoda de plată (sistemul nostru de metodă de plată este furnizat în prezent de Adyen), asistența pentru clienți, comunicarea dintre șofer și pasager și alte servicii similare.
„Aplicația Blue” – Aplicația mobilă sau de web prin care șoferii și pasagerii pot solicita, primi și oferi servicii de transport. Aceasta include atât aplicația pasagerului, cât și aplicația șoferului. Referirea la Aplicația Blue va include, de asemenea, utilizarea oricărui alt canal de rezervare furnizat de Blue, care va include, dar nu se va limita la: rezervări la biroul nostru, rezervări telefonice, prin e-mail și alte rețele de comunicare sau sociale.
„Reducere”- O călătorie cu reducere care va fi plafonată la o valoare maximă stabilită de Blue la propria sa discreție. Orice excedent va fi plătit de către utilizator.
„Operatori” – Conducători auto în posesia unui permis de operator eliberat de Autoritatea Rutiera Romana (ARR).
„Preluare” – Adresa declarată de utilizator în momentul efectuării rezervării ca adresă de la care soferul va prelua pasagerul(ii).
„Pasager(i), „dvs.”,sau „al dumneavoastră” – Clientul care utilizează sau rezervă un serviciu de transport prin aplicația noastră sau orice alt canal.
„Plată” – Taxa pe care un utilizator este obligat să o plătească șoferului pentru furnizarea serviciilor de transport, care va include TVA, dacă este cazul și/sau orice altă taxă aplicabilă datorată și plata pentru serviciile Blue, așa cum este stabilit de catre noi.
„Metoda de plată” – Carduri bancare, facturare prin operator și alte metode de plată utilizate de pasager pentru a plăti serviciul de transport Blue.
„Platformă” – Tehnologia care conectează pasagerii cu șoferii pentru a-i ajuta să călătorească.
„Client potențial” – Un client care nu a folosit încă serviciile Blue.
„Termeni” – Acești termeni și condiții.
„Servicii de transport” – Servicii de transport cu sofer pentru pasageri.
„Călătorie”- Un serviciu de transport oferit de un șofer care duce un pasager(i) de la punctul de preluare la punctul de predare.
„Utilizator(i)” – Orice persoana care descarca aplicatia Blue si isi creeaza cont.
„Vehicul” – Un vehicul utilizat pentru a efectua servicii de transport.
„Taxă pentru timpul de așteptare” – Taxă pentru timpul excesiv petrecut de șofer ( peste 5 minute), așteptând ca pasagerul să se îmbarce în vehicul la punctul de preluare.
3. CINE SUNTEM?
Suntem o platformă intermediară de servicii de rezervare prin care serviciile de transport pot fi rezervate de către pasageri . Avem un birou stabilit în București, România, unde vor fi păstrate toate datele de rezervare. Oferim serviciul de conectare a pasagerilor cu șoferii pentru a se deplasa între locații la alegere.
4. DOMENIUL DE APLICARE AL SERVICIULUI NOSTRU
Prin aplicația noastră, oferim o platformă online prin care pasagerii pot primi servicii de transport cu sofer. Acționăm exclusiv ca un canal de comunicare între dvs. și șofer, transmițând detaliile relevante către șoferul relevant, trimitand o notificare pentru și în numele șoferului(lor) relevant(i).
Sunteți de acord cu faptul ca abilitatea dumneavoastră de a obține servicii de transport folosind aplicația Blue nu ne stabilește ca furnizor de transport.
Sub rezerva respectării acestor condiții, vă acordăm un drept limitat, neexclusiv, revocabil și netransferabil de a accesa și de a utiliza aplicația Blue pe dispozitivul dvs. personal numai în conformitate cu acești termeni, politica de confidențialitate, aplicația mobilă și condițiile magazinului de aplicații. Nu puteți transfera sau atribui acest drept de utilizare a aplicației Blue.
5. RELAȚIA CU SOFERII
Avem termeni și condiții separate care guvernează relația noastră cu șoferii. La rândul său, fiecare șofer poate furniza proprii termeni și condiții pentru transportul de pasageri care reglementează serviciul de transport prestat. Trebuie să rețineți că serviciul de transport oferit de șoferi este furnizat în calitatea lor independentă de operatori. Va fi responsabilitatea acestui operator să vă furnizeze un bon fiscal. Blue vă va furniza o declarație la sfârșitul călătoriei.
Folosind aplicația Blue, intrați într-o relație contractuală directă obligatorie din punct de vedere juridic cu șoferul pentru furnizarea de servicii de transport. Orice probleme sau dispute care pot apărea în legătură cu serviciul de transport furnizat de șoferi urmează să fie rezolvate de către pasageri și șoferi. Vă vom furniza date relevante referitoare la șoferi în aplicația noastră Blue. Plângerile sau reclamațiile cu privire la serviciul de transport trebuie să fie tratate de către șofer. Nu suntem responsabili pentru, și declinăm orice răspundere cu privire la astfel de plângeri, pretenții și răspunderi.
6. UTILIZAREA SERVICIULUI
Pentru a utiliza serviciile Blue, trebuie să vă înregistrați și să păstrați un cont activ. Este necesar să aveți cel puțin 18 ani pentru a obține un cont. Vă solicităm să ne furnizați anumite informații personale, cum ar fi numele, adresa, numărul de telefon mobil, vârsta și cel puțin o metodă de plată validă acceptată de noi. Aceste informații trebuie păstrate exacte, complete și actualizate în contul dumneavoastră. Dacă nu faceți acest lucru, este posibil să nu puteți accesa sau utiliza serviciile Blue.
Cu excepția cazului în care vă permitem, puteți deține un singur cont. Sunteți de acord să respectați toate legile aplicabile atunci când accesați sau utilizați serviciile Blue. Vă putem contacta prin e-mail, mesaje text sau alt tip de notificare la oricare dintre numerele de telefon sau alte modalități de contactare furnizate de dumneavoastră sau în numele dumneavoastră în legătură cu un cont Blue.
7. PLATA
Veți fi taxat pentru utilizarea serviciului Blue. Taxele vor include TVA, acolo unde este cazul. Plata este efectuata fie prin plata către șofer (în numerar), fie prin sistemul nostru de metodă de plată. Dacă alegeți să plătiți prin aceste din urmă mijloace, taxele și plata vor fi activate de noi utilizând metoda de plată preferată pe care ați fi ales-o în contul dumneavoastra. Sistemul nostru de metodă de plată este furnizat în prezent de Adyen. Dacă din orice motiv nu putem efectua plata prin metoda de plată preferată, vom folosi o metodă de plată secundară indicată în contul dumneavoastră, dacă exista. Taxele plătite de dvs. sunt finale și nerambursabile, cu excepția cazului în care se decide altfel de către noi. Prin furnizarea unui serviciu de metodă de plată, colectăm plata în numele șoferilor. Obligația dumneavoastră față de șofer va fi îndeplinită atunci când ordinul de plată este dat de a transfera fonduri în contul nostru bancar și este finalizat. Dvs., în calitate de pasager, sunteți responsabil să vă asigurați că plata are loc și să vă asigurați că sunt disponibile fonduri suficiente. Când efectuați plăți prin serviciul de plată în aplicație, primim plățile dvs. și trimitem bani către șofer. În acest sens, vi se pot cere informații suplimentare pentru a verifica metoda de plată. Trebuie să rețineți că atunci când utilizați sistemul nostru de metodă de plată, pot exista costuri de plată de la terți. Nu suntem responsabili pentru astfel de costuri și ne declinăm orice răspundere în acest sens. Mai mult, metoda dvs. de plată poate face obiectul unor termeni și condiții suplimentare impuse de furnizorul terț de servicii de plată aplicabil. Responsabilitatea noastră se limitează la funcționarea sistemului de metodă de plată și oferim suport în rezolvarea problemelor. Soluționarea litigiilor legate de serviciul de plată în aplicație are loc și prin intermediul nostru. Ne vom strădui să răspundem la întrebările trimise prin e-mail sau prin aplicația Blue într-un timp rezonabil.
8. COMANDA ȘI ANULAREA UNUI SERVICIU DE TRANSPORT
O comandă pentru un serviciu de transport este finalizată atunci când plasați o comandă și șoferul a fost de acord să efectueze acea comandă, după care veți încheia un acord separat cu șoferul pentru furnizarea de servicii de transport în termenii și condițiile care pot fi convenite cu șoferul.
În etapa de rezervare, pasagerului se va comunica prețul călătoriei în funcție de tipul de vehicul, rută, locație de preluare și destinație care va include orice preluări sau preluări intermediare. Sub rezerva taxelor pentru timpul de așteptare, acest preț va rămâne neschimbat, cu condiția ca pasagerul să nu modifice rezervarea. În diferite zone se pot aplica taxe diferite. Obținerea consimțământului de la pasager va fi necesară pentru o astfel de modificare.
Ne rezervăm dreptul de a percepe pasagerului o suprataxa pentru toate călătoriile efectuate în timpul sezonului festiv sau la orice dată pe care o considerăm deosebit de aglomerată.
Rezervări fără prezentare – în cont: călătoriile „No Show” – sunt rezervări în care șoferul ajunge la locație pentru preluare, dar constată că pasagerul nu este acolo pentru a fi preluat.
Întrucât serviciul a fost prestat pe partea noastra, cu șoferul și vehiculul angajați să efectueze rezervarea și sosind la preluare, călătoria va fi în continuare taxată. Cu cerința obligatorie de a furniza un număr de contact pentru o rezervare, iar clientul primește confirmarea rezervării cu posibilitatea de a anula călătoria în orice moment, nu putem accepta renunțarea la taxele de călătorie în eventualitatea unei neprezentari.
Rezervări de grup: cu excepția cazului în care suntem informați în prealabil, se aplică prețul standard.
Dacă anulați utilizarea unui serviciu de transport comandat, adică dacă șoferul a acceptat cererea dvs. și ulterior respingeți, anulați sau refuzați serviciul de transport, atunci cererea respectivă este considerată anulată și vi se va cere să plătiți o taxă de penalizare ca specificat în aplicația Blue. Penalizarea diferă în funcție de perioada de timp în care anulați serviciul de transport.
Când șoferul vă anunță despre sosirea vehiculului la destinație și pasagerul nu ajunge la vehicul într-un anumit timp specificat în aplicația Blue, cererea va fi, de asemenea, considerată anulată, iar consecințele descrise aici se vor aplica în mod similar. Trebuie să rețineți că uneori șoferul relevant poate decide să vă anuleze solicitarea. Sunteți de acord că nu suntem responsabili pentru astfel de situații și nu ne vom asuma nicio răspundere în legătură cu acestea.
Ne rezervăm dreptul, la discreția noastră, de a vă bloca contul fie temporar, fie permanent dacă anulați un serviciu de transport în mod frecvent sau în cazuri succesive. Pasagerii vor primi o rambursare integrală în cazul în care anularea are loc înainte de expedierea șoferului. Rămâne la discreția noastră dacă să emitem o rambursare sau nu.
9. RĂSPUNDERE, DECLINARE A RĂSPUNDERII ȘI DESPĂGUBIRI
Sub rezerva limitărilor stabilite în acești termeni și în măsura permisă de lege, vom fi răspunzători numai pentru daune directe suferite, plătite sau suportate de dvs. din cauza încălcării obligațiilor noastre cu privire la serviciile Blue.
Cu toate acestea, și în măsura permisă de lege, nici noi, nici operatorii, directorii, angajații, reprezentanții, filialele, agenții sau alții implicați în crearea, sponsorizarea, promovarea sau punerea la dispoziție a aplicației Blue și a conținutului acesteia nu vor fi răspunzători pentru
(i) orice pierdere sau daune consecutive, orice pierdere de producție, pierdere de profit, pierdere de venituri, pierdere de contract, pierdere sau deteriorare a fondului comercial sau a reputației, pierderea revendicării, (ii) orice inexactitate legată de informațiile referitoare la furnizorul de servicii de transport, așa cum este disponibil în aplicația noastră, (iii) serviciul de transport prestat sau oferit de șofer, (iv) orice daune, pierderi sau costuri directe, indirecte sau consecutive suferite, suportate sau plătite de dvs., ca urmare a, din sau în legătură cu utilizarea, incapacitatea de a utiliza sau întârzierea aplicației noastre sau (v) orice vătămare corporală, deces, daune materiale sau alte daune directe, indirecte sau consecutive, pierderi sau costuri suferite, suportate sau plătite de către dvs., din orice motiv atribuibil furnizorului de servicii de transport sau nouă, cu excepția cazului neglijenței grave sau a unei conduite greșite intenționate. Nu suntem responsabili și declinăm orice responsabilitate pentru utilizarea, disponibilitatea, valabilitatea, calitatea, adecvarea și dezvăluirea corespunzătoare a serviciului de transport și nu facem declarații, garanții sau condiții de niciun fel în acest sens, indiferent dacă sunt implicite, statutare, sau altfel, inclusiv orice garanții implicite de vandabilitate, titlu sau potrivire pentru un anumit scop. Recunoașteți și sunteți de acord că șoferul este singurul responsabil și își asumă toată responsabilitatea și răspunderea cu privire la serviciul de transport, inclusiv orice garanții și declarații făcute de șofer. Aplicația Blue este furnizată pe baza „tale quale” și „după disponibilitate”. Nu declarăm sau garantăm că accesul la aplicație va fi neîntrerupt sau fără erori. În cazul oricăror erori în software, ne vom strădui să le corectăm în într-un timp rezonabil. Cu toate acestea, funcționarea aplicației Blue poate fi restricționată din cauza unor erori tehnice ocazionale și nu putem garanta că ea va funcționa întotdeauna. Sunteți de acord să ne absolviti pe noi, reprezentanții, angajații și proprietarii noștri de orice răspundere pentru orice pierderi, inclusiv daune, costuri și cheltuieli de orice natură pe care le suferiti ca urmare a utilizării aplicației Blue, inclusiv a călătoriilor pe care le obțineți prin utilizarea aplicației noastre. Ne rezervăm dreptul de a va înceta imediat utilizarea aplicației Blue dacă încălcați acești termeni sau considerăm că este necesar pentru a ne proteja integritatea sau siguranța șoferilor. Acest lucru nu impacteaza orice alt remediu pe care îl putem avea prin lege sau în conformitate cu acești termeni.
10. BUNA PRACTICA A PASAGERULUI
Trebuie să adresati orice chestiune care apare cu privire la defectele sau calitatea serviciilor de transport șoferului sau autoritatii publice relevante. Ne puteți oferi diferite păreri prin intermediul aplicației Blue.
Ne așteptam să utilizați aplicația Blue cu bună credință și să acționați într-o manieră respectuoasă față de șoferi. Dacă încălcați acești termeni sau acționați cu rea intenție, ne rezervăm dreptul de a vă închide contul fără notificare prealabilă. Acest lucru nu impacteaza orice alt remediu sau drept pe care îl avem în temeiul prezentei legi.
Vom depune toate eforturile noastre pentru a ne asigura că șoferii sunt respectuoși față de pasageri și oferă un serviciu de transport profesional. Încurajăm șoferii să urmeze un cod de buna purtare însă, cu toate acestea, nu putem garanta acest lucru pentru fiecare șofer disponibil prin aplicația Blue.
11. OBLIGAȚIILE NOASTRE CA PLATFORMA DE REZERVARE
Sunteți de acord să colectăm, să procesăm și să stocăm datele dvs. de rezervare conform legii. Acestea includ numele și prenumele, punctul de preluare, data și ora, adresa de e-mail, destinația, geo-localizarea și numărul de telefon și orice alte informații necesare pentru realizarea serviciului. Toate informațiile sunt stocate și procesate în conformitate cu politica noastră de confidențialitate.
Sunteți de acord că vom partaja astfel de informații dacă ARR România sau orice altă autoritate relevantă ne solicită acest lucru.
Vom pune întotdeauna la dispoziția pasagerului în timpul unei călătorii și prin furnizarea serviciului de transport numele și alte detalii de contact ale șoferului care furnizează serviciul.
Prin prezenta, sunteți de acord cu politica noastră de confidențialitate și exonerați de răspundere Blue pentru orice reclamații făcute pentru gestionarea datelor personale ale unui pasager atunci când sunt rezervate de către un utilizator. Atunci când un utilizator efectuează o rezervare în numele unui pasager, Blue își va asuma consimțământul pentru procesarea și stocarea datelor acestui pasager pentru care utilizatorul va rămâne întotdeauna responsabil față de acest el.
12. DATELE CU CARACTER PERSONAL
Blue Technology și aplicația aferentă colecteaza date cu caracter personal pentru a oferi o experiență cât mai fluidă și consecventă pasagerilor. Printre aceste date se pot regăsi numele, numărul de telefon, adresa de email, adresele de preluare și destinatie sau alte informații relevante în scopul livrării serviciului. În urma acceptării acestor termeni și condiții, dumneavoastră vă exprimați acordul pentru folosirea acestor date în scopul bunei funcționări a serviciului și de asemenea acceptați ca orice informație cu caracter personal care intră în posesia dumneavoastră (numărul de înmatriculare al mașinii care vă preia, numele și numărul de telefon al soferului sau alte informatii incadrate in acesta categorie) sa nu le salvati sau sa le utilizati în afara aplicației Blue sau pentru alte scopuri decât cele de comunicare cu șoferul și identificarea vehiculului cu care urmează sa efectuati deplasarea.
13. DISPOZIȚII FINALE
Termenii vor fi guvernați și interpretați în toate privințele în conformitate cu legile din România. Orice litigiu privind interpretarea sau aplicarea termenilor va fi supus jurisdictiei exclusive a instanțelor române. Nulitatea uneia dintre prevederile sau paragrafele acestora din acești termeni nu va afecta aplicabilitatea celorlalte prevederi sau a altor paragrafe. Într-o astfel de situație, prevederile nule sau alineate ale acestora se înlocuiesc cu prevederi sau alineate noi, al căror conținut, domeniu de aplicare și obiectivul corespund, în măsura posibilului, cu prevederile vechi, nule de drept.